Interview met Accountmanager Lucia Duivenvoorden: ‘Bij Breinstein maak je WEL impact met detachering’

Een ding wist Lucia Duivenvoorden zeker toen ze aan het begin stond van haar carrière: recruitment en detachering is niets voor haar. Toch is ze nu accountmanager bij Breinstein, dat hoofdzakelijk young professionals opleidt en detacheert. In dit interview lees je hoe het komt dat ze van gedachte is veranderd en wat Breinstein anders doet dan de meeste andere detacheerders.

Lucia (32) studeerde Commerciële Economie aan de Hogeschool van Utrecht. In 2011 studeerde ze af en droomde ze van een carrière als vertegenwoordiger in de retail, bij voorkeur in Fashion. “Ik wilde niet te veel op kantoor zitten, vooral veel de weg op, bij verschillende organisaties rondkijken.” Ze stroomde midden in de economische crisis de arbeidsmarkt op. Na eerder al gewerkt te hebben bij Vanilia en Esprit bleken er weinig kansen te zijn een uitdagende baan te vinden in de noodlijdende Fashion. “Na ontelbaar veel sollicitaties – waar je je in de huidige arbeidsmarkt niets meer bij voor kunt stellen – mocht ik pas een keer ergens op gesprek komen. Het was om moedeloos van te worden.” Ze verlegde haar focus en ging aan de slag bij Netstar Productions, waar ze zich eerst stortte op telefonische acquisitie en de verkoop van online advertenties in het toerisme. Ze kreeg daar de kans om zich verder te ontwikkelen in zowel sales als management. Lucia kreeg daar haar eerste leidinggevende rol: Operational Manager.
Daarna werkte ze enkele jaren voor New Sales Company, waarna ze alsnog de gelegenheid kreeg om aan de slag te gaan bij een groot Duits fashionmerk. “Toen kwam ik erachter dat dit helemaal niet mijn droombaan was. Winkels bezoeken om te kijken hoe de collectie erbij hangt is echt niet uitdagend.” Daarna verhuisde ze naar Rotterdam, waar ze voor verschillende creatieve bureaus werkt in Design & Marketing. Voordat ze bij Breinstein startte deed ze twee jaar ervaring op in het vakgebied Employer Branding. Na twee jaar realiseerde ze zich dat ze zich wilde focussen op het brengen van de échte oplossing bij haar klanten: dat ene talent waar ze allemaal naar op zoek zijn.

Hoe ben je in aanraking gekomen met Breinstein?
Ik zag op LinkedIn een vacature voor Accountmanager Business Analytics & Data Science bij Trainee.nl, dat later Breinstein werd. Ik kende de organisatie niet, maar de vacature sprak mij aan, omdat ze meteen van alles vertelden over het traineeship Data Analytics en het opleidingsprogramma dat hiervoor is opgezet. Eerder dacht ik: ‘Ieuw… detachering’ maar door hoe Breinstein zich profileerde dacht ik: zo kan het ook! Breinstein helpt organisaties verder met jonge, goed opgeleide mensen. En ze helpen jonge mensen aan een goede start op de arbeidsmarkt, waarbij ze heel veel ruimte bieden voor persoonlijke ontwikkeling. Datzelfde geldt voor de mensen die er werken. Ik heb gereageerd op de vacature en ik mocht op gesprek komen. Het sollicitatieproces verliep heel prettig. Tijdens die gesprekken wist Breinstein mij ervan te overtuigen dat hun manier van detachering geen snelle handel was en verdween mijn negatieve associatie als sneeuw voor de zon. En zo sta ik er, bijna 2 jaar later, nog steeds in. Wat niet wil zeggen dat ik nu overal in de detachering zou kunnen werken. Het maakt echt verschil hoe je dit als organisatie invult en vormgeeft. Ik ben blij dat ze mij deze kans hebben gegeven, terwijl ik geen ervaring had met detachering. Ik heb zo een mooie verdiepingsslag gemaakt in mijn carrière.”

Wat vind je de sterkste punten van Breinstein?
“Het persoonlijke. De business van Breinstein draait om mensen en daarvan zijn ze zich goed bewust. Plus de groeimindset. Ze zijn gericht op groei en kwaliteit, zowel bij zichzelf als bij hun medewerkers. Ik krijg alle ruimte om mijzelf te ontwikkelen. Dat geldt ook voor zowel de Young Professionals, die ik aan leuke opdrachten probeer te helpen, als voor onze klanten, die we graag verder willen brengen. In mijn geval helpen we ze op het gebied van Data Analytics – een heel leuk en interessant vakgebied. Je bent namelijk altijd bezig met wat nog gaat komen, met dromen. Vaak zit je op een schat, maar weet je het nog niet. De Young Professionals in dit vakgebied zijn slim, gedreven, enthousiast, nieuwsgierig en vaak ontzettend creatief.”

Welke van de kernwaarden van Breinstein – ondernemerschap, groeimindset, verbinding en fun – past het beste bij jou?
“Alle vier, daarom voel ik mij hier ook zo thuis. Maar wat mij het meeste werkgeluk oplevert is ondernemerschap. Je krijgt hier veel ruimte om je eigen winkel in te richten. Als ik initiatief neem om dingen beter/leuker/slimmer te organiseren, wordt dit altijd met enthousiasme omarmd. Ik hou ervan om buiten de gebaande paden te treden en dat kan hier. Zo heb ik samen met een collega kick-offs voor opdrachtgevers opgezet, zodat onze klanten meer gevoel krijgen bij wie wij zijn, hoe we samenwerken met onze opdrachtgevers en hoe het opleidingsprogramma van de Young Professional die nu onderdeel is geworden van hun team er precies uitziet.”

Wat zijn jouw belangrijkste taken en verantwoordelijkheden?
“Als accountmanager Data Analytics voor het kantoor in Utrecht spreek ik heel veel (potentiële) opdrachtgevers, neem ik een kijkje in de keuken van veel organisaties, vraag ik ze waar ze over twee jaar willen staan en vertel ik ze wat Breinstein hierin voor ze kan betekenen. Dat zijn heel inspirerende gesprekken. Daarnaast voer ik samen met recruiters gesprekken met kandidaten voor het traineeship Data Analytics en overleg ik met field coaches van Breinstein. Iedere maandag is er salesoverleg met de andere accountmanagers.”

Hoe zie jij je toekomst bij Breinstein?
“We hebben deze week intern bekendgemaakt dat ik vanaf juli 2022 de nieuwe vestigingsmanager wordt in Utrecht. Ik vind het een enorme eer en ben blij dat mijn kwaliteiten worden gezien en beloond. Zij geven mij die kans vanuit vertrouwen en dat is top! Voorlopig word ik hier dus voldoende uitgedaagd.”

Tot welk belangrijk inzicht ben je gekomen?
“Dat je impact kunt maken met detachering, zoals Breinstein het invult. Je helpt organisaties future-proof te worden en je geeft jonge, talentvolle mensen een mooie start van hun carrière. Dat is heel inspirerend en dankbaar werk. Bij Breinstein zien ze de kracht van mensen.”

;