
Dennis van Enkhuizen (22) is sinds mei 2022 accountmanager Informatiemanagement bij Breinstein voor de regio’s Utrecht en Flevoland. Waar hij zich bij zijn vorige werkgever vaak een nummertje voelde, ervaart hij zijn tijd bij Breinstein als een warm bad. “Ik word hier ontzettend goed gecoacht en begeleid. Iedereen is heel betrokken en altijd bereid je verder te helpen.”
Dennis studeerde Retail Management aan het ROC in Tilburg en werkte onder meer bij Beter Bed. “Op een gegeven moment was ik wel een beetje klaar met winkelmuren en magazijnbeheer. Ik wilde mijn sales-skills verder verbreden. Via een oud-collega werd ik gewezen op Breinstein, waar hij ooit stage had gelopen. Ik had nog nooit van ze gehoord maar toen ik mij erin ging verdiepen, was ik meteen enthousiast.”
Hoe zag je sollicitatieprocedure eruit?
“Ik heb Breinstein zelf benaderd en gevraagd of ik eens kon bellen met recruiter Anita. Dat kon en al snel mocht ik op gesprek komen. Na een gesprek met Anita en Ivo, een van de directeuren, volgde een gesprek met accountmanager Ira. Al snel werd voorgesteld om ook eens met de vestigingsmanager van Utrecht te gaan praten over de mogelijkheden. Ze dachten dat ik qua persoonlijkheid heel goed zou passen in dat team. Ik woon in Assendelft, dus op zich was het hoofdkantoor in Alkmaar ook een voor de hand liggende keuze geweest, maar in Alkmaar werkt een groot team en er gebeurt daar wel heel veel tegelijkertijd. Utrecht is een stuk kleiner en overzichtelijker en het is een heel hecht team. Door mijn jeugdig enthousiasme ben ik soms snel afgeleid, dus dit was de ideale startplek voor mij.”
Wat is er zo leuk aan Breinstein?
“De mix van gezelligheid en zakelijkheid. Iedereen wil je graag verder helpen. Ik kwam van een grote werkgever waar ik mij soms echt een nummertje voelde. Bij Breinstein voelt het veel persoonlijker. Het is een platte organisatie, waar ik mij snel kan ontwikkelen. De coaching en begeleiding is hier heel goed. Ik had nog geen ervaring in het b2b-segment, accountmanagement was nieuw voor mij en ook informatiemanagement was voor mij een relatief nieuw aandachtsgebied. Ik spar graag met collega’s over hoe ik mijzelf en het team kan verbeteren en ik wil graag mijn kennis verbreden. Dat kan hier zeker! Hier heerst een goede balans tussen je eigen weg kunnen vinden en feedback krijgen van anderen. De sfeer is ook heel prettig.”
Wat vind je het leukste aan jouw functie?
“De kennismakingsgesprekken met potentiële opdrachtgevers. Je mag overal een kijkje in de keuken nemen; van profit- tot non-profit-organisaties die actief zijn in de meest uiteenlopende sectoren. Het is leuk om te ontdekken wat er speelt en hoe de processen zijn ingericht. Ook het contact met de young professionals en de recruiters en coaches van Breinstein vind ik leuk. Samen gaan we op zoek naar de beste match. Het leuke aan informatiemanagement vind ik dat de processen door de hele organisatie lopen. Ook het stukje verandermanagement vind ik interessant.”
Hoe ziet jouw gemiddelde werkweek eruit?
“Iedere week is hier weer anders, al zit er ook structuur in. Zo starten we iedere maandag met de weekstart, waarbij iedereen wordt bijgepraat over de laatste ontwikkelingen en de week ervoor wordt geëvalueerd. Vervolgens wordt er vooruit geblikt naar de komende week. Vervolgens bespreek ik met de field coach wat er zoal speelt bij de young professionals en eens per twee weken voeren we ook gesprekken over strategische sales met de andere accountmanagers. De rest van de week zit ik bij veel verschillende klanten aan tafel en staat er af en toe een belblok ingepland. Het liefst ga ik zo veel mogelijk zelf langs bij klanten, want dan kan je beter de diepte in dan tijdens een telefonisch of online gesprek. Je proeft de sfeer beter en je kunt een betere band creëren. Datzelfde geldt voor mijn collega’s op kantoor: ik werk het liefst zo min mogelijk thuis, omdat ik het fijn vind om over het werk te sparren met collega’s. Tussendoor voer ik sollicitatiegesprekken met young professionals die ik aan opdrachtgevers koppel.”
Waar hebben opdrachtgevers op dit moment vooral behoefte aan als het gaat om Informatiemanagement?
“Door het oplopende personeelstekort, maar ook door de veranderende wetgeving, is er vooral behoefte aan extra handjes. Vooral aan operationeel en tactisch denkende professionals. Jong talent, dat afdelingen kan ontzorgen op het gebied van informatiemanagement, maar ook de nodige veranderingen in gang kan zetten. Digital Natives kijken vaak anders tegen zaken aan en durven kritische vragen te stellen. Die frisse wind is vaak nodig om de boel in gang te zetten en de rest op sleeptouw te nemen.”
Welke kernwaarde van Breinstein past het beste bij jou?
“Ik denk groeimindset. Ik ben altijd bezig met hoe ik mijzelf en mijn team naar een hoger niveau kan tillen. Ik ben sociaal en heel transparant: ik ben altijd open en eerlijk. Daarnaast ben ik heel leergierig.”
Wat vind je de fijnste arbeidsvoorwaarde?
“Ik vind het prettig dat er hier zo wordt ingezet op vitaliteit. Je kunt sporten onder werktijd, er staat vaak vers fruit op kantoor, je hebt flexibele werkuren, we hebben sta-bureaus en het is heel prettig dat je goed wordt gecoacht. Bovendien vind ik het fijn dat ik mijn kennis hier verder uit kan breiden met behulp van ervaren, kundige collega’s.”
Hoe zie jij de toekomst?
“Ik zit er nog niet zo lang, dus voor nu richt ik mij vooral op beter worden in mijn huidige functie. Informatiemanagement ligt mij heel erg. Maar er zijn hier ook heel veel mogelijkheden voor een volgende carrièrestap. Zo vind ik Data Analytics ook een interessant vakgebied en ik zou mij in de toekomst ook wel meer bezig willen gaan houden met key accountmanagement.”